dinsdag 8 januari 2008

Beeld en Concept

We hebben een aantal muziekfragmenten beluisterd, waarbij we op ons gevoel iets op papier moesten zetten. Daarna hebben we zelf een aantal muziekjes uitgekozen die we nogmaals wilden beluisteren. Daar heb ik ook een paar tekeningen bij gemaakt. Vanuit een aantal of één muziekstuk ging je beschrijven welke associaties je erbij had of wat je erbij voelde. Zo had ik het een en ander verzameld qua afbeeldingen, waar ik aan moest denken. Uiteindelijk kwam ik bij een fragment uit waarbij ik me niet prettig voelde, de klanken waren vervreemdend en irritant, daarbij heb ik het thema paranoïde gekozen. Vanuit je onderwerp wat je had gekozen ging je meerdere verhalen schrijven, die konden ook fictief zijn. Dat deed je op basis van een associatie met het muziekfragmentje of een situatie waar jij aan moet denken als je de muziek hoort. Zo had ik eerst een situatie beschreven die iets te ver van me af stond, daarna had ik meerdere stukken geschreven die betrekking hadden op mezelf. Zo heb ik wat paranoïde situaties nagebootst:



Geen opmerkingen: